Pradžia Naujienos Sportas Ką daryti, kad per šventes nekankintų nerimas dėl papildomų kilogramų?

Ką daryti, kad per šventes nekankintų nerimas dėl papildomų kilogramų?

7 minutė(s) skaitymo
0
114

Ne tik salės naujokai, bet ir patyrę sporto klubų nariai kartais su nerimu laukia didžiųjų metų švenčių. Kai stalas nukraunamas gardžiausiomis pagundomis, kuriomis norime mėgautis net kelias dienas iš eilės, kyla psichologinis spaudimas: „Kiek gi čia galiu sau leisti?“ Pateikiame 5 paprastus patarimus, kaip šventes sutikti su džiaugsmu ir ramybe, neprarandant sportinio tonuso.

Negalvokite apie maistą

Sporto klubo „Lemon Gym“ sporto programų vadovės Neringos Jermalaitės pastebėjimu, žmonės, kurie turi stabilų treniruočių ir mitybos režimą, švenčių metu dažnai patiria stresą, svarstydami „ką dabar valgysiu“, „kiek galiu suvalgyti“ ir pan.

„Nuolatinis galvojimas apie maistą gadina šventes. Be to, tie, kas intensyviai apie tai galvoja, labai dažnai persivalgo. Vėliau juos lydi kaltės jausmas, jie ilgai nesugrįžta į sporto salę. Persivalgymas tęsiasi net kelias savaites po švenčių“, – būdingą daugeliui psichologinę būseną įvardija N. Jarmalaitė.

Paradoksalu, tačiau rezultatų pasiekiame geresnių, jeigu išmokstama atsipalaiduoti. „Pirmas patarimas – negalvokite apie maistą. Priimkite, kad tai yra šventė, kurią jūs galite praleisti su šeima, pasimėgaujant gardžiu maistu, kuris yra ant stalo.

„Nuo keleto dienų be sporto visas jūsų sveikos gyvensenos režimas tikrai nesugrius, o pasiekti rezultatai nedings. Kai žmonės įtemptai negalvoja apie maistą, dažniausiai valgo intuityviai, nepersivalgo ir vėliau sėkmingai grįžta į sporto salę, – atkreipia dėmesį sporto programų vadovė.

Valgykite saikingai

Tie, kuriuos intuicija maitinantis dažniau apgauna, turi laikyti vieno esminio principo – valgyti saikingomis porcijomis. „Nors Šv. Velykų stalas būna ne toks gausus skirtingais patiekalais, kaip per Kalėdas, bet ir čia būna riebesnių produktų“, – pastebi N. Jermalaitė.

Anot jos, galima skanauti bene viską, ko norisi, tik svarbu nepamiršti vartoti daug skysčių ir sustoti dar prieš tai, kai apima sotumo jausmas: „Dažniausiai sotumas ateina praėjus pusvalandžiui po pavalgymo. Todėl patarimas bendras toks – valgykite nedidelėmis porcijomis ir nelaukite, kol valgydami apsunksite.“

Išmėginkite majonezo alternatyvas

Ne paslaptis, jog per Šv. Velykas dažnas žmogus suvartoja bene daugiausiai majonezo per visus metus. Šis gaminys yra tapęs ne tik populiaru padažu prie virtų kiaušinių, bet ir dalies mišrainių ingredientu.

Tačiau majonezas – gryni riebalai. „Tie 1 – 2 dideli šaukštai majonezo įvairiose mišrainėse ir sudaro didžiausią kalorijų skaičių patiekale“, – atkreipia dėmesį N. Jermalaitė, kuri rekomenduoja majonezu mėgautis saikingai.

„Tie, kas patys gamina maistą šventėms, gali išmėginti salotas su alyvuogių aliejumi arba liesu jogurtu, liesesniu majonezu. Patikėkite, skonis toks pat puikus“, – alternatyvų įprastam riebiam majonezui siūlo ieškoti sporto programų vadovė.

Švenčių metu – ilsėkitės

Tiek Šv. Velykų, tiek ir panašių progų metu N. Jermalaitė pataria treniruotes susiplanuoti prieš ir po švenčių, o patį šventimo metą skirti šeimai. „Rekomenduoju treniruotę pasidaryti penktadienį ar šeštadienį ir į klubą sugrįžti tik antradienį“, – teigia pašnekovė.

Tiesa, sportuoti nebūtina klube, treniruotę galima atlikti ir namuose ar lauke. „Laikotarpiu prieš ir po švenčių tinka daryti daugiau kardio pratimų, kurie degina kalorijas. Jeigu geras oras, eikite pasivaikščioti arba pabėgioti“, – pataria N. Jarmalaitė.

Nors, jos teigimu, tarp treniruočių patartina nedaryti ilgesnės dviejų dienų pertraukos, tačiau net jeigu į klubą sugrįžtama po trijų – keturių dienų poilsio, tai nėra pasaulio pabaiga: „Šis laikotarpis yra skirtas poilsiui, ir net padarius kelių dienų pertrauką tikrai nieko nenutiks.“

Nestresuokite dėl praleistos treniruotės

Jeigu per šventes praleidote vieną ar kitą raumenų grupių treniruotę, nesijaudinkite dėl to. „Tikrai nereikėtų pergyventi, jeigu, tarkime, pirmadieniais darote nugaros treniruotę, o kitą savaitę dėl švenčių ją praleisite. Nugara per savaitę nenusilps. Tiesiog tęskite programą toliau, o jeigu savaitės eigoje turėsite daugiau jėgų – pasidarykite dvigubą treniruotę“, – rekomenduoja  sporto programų vadovė.

Linkėdama gražių švenčių, N. Jermalaitė pataria kasdienį stresą palikti „už durų“ ir šventinį, ramų laiką su šeima tiesiog skirti maloniam poilsiui.

Parengta pagal pranešimą spaudai

Rodyti daugiau susijusių straipsnių
Rodyti daugiau  Aidas
Rodyti daugiau Sportas