Uostas

Savaitgalį Klaipėdos uoste – išskirtinio dydžio doko tempimo operacija

Planuojama, kad šį savaitgalį didžiausias pasaulyje laivas „Dockwise Vanguard“ iš Juodkalnijos į Klaipėdos uosto prieigas atgabens plaukiojantį doką, skirtą maksimalių parametrų laivams remontuoti. Klaipėdos uosto kapitono tarnybos rengiasi neįprastai operacijai – doko buksyravimui į uostą.
„Tokią operaciją Klaipėdos uoste vykdysime pirmą kartą. Tai nemažas iššūkis mūsų tarnyboms, tačiau tam ruošėmės iš anksto, esame atlikę įvairius vertinimus. Planuojama, kad ši operacija gali užtrukti apie 8–10 valandų“, – teigia Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.
Milžiniškas, 110 000 tonų keliamosios galios laivas, skirtas sunkiasvoriams kroviniams ir plaukiojančioms naftos bei dujų platformoms gabenti, doką atgabens iki atviroje jūroje esančios inkaravietės. Čia dokas bus nuleistas į vandenį ir keturiais vilkikais pirmadienį buksyruojamas į uostą. Anot uosto kapitono, tam bus sutelktos didelės pajėgos, nes numatoma didelė darbų apimtis.
„Priklausomai nuo laivų eismo intensyvumo, pirmadienį laivyba uosto akvatorijoje gali būti ribojama“, – sako A. Alekna.
Iš Juodkalnijoje įsikūrusios kompanijos „Adriatic Shipyard Bijela“ 235 metrų ilgio ir 53 metrų pločio, 11 000 tonų sveriantį plaukiojantį doką įsigijo AB Vakarų laivų gamykla (VLG). Jį Panamax tipo laivų remontui naudos VLG dukterinė įmonė „Vakarų laivų remontas“.
„Tai bus didžiausias dokas Baltijos šalyse. Jo įsigijimas suteiks laivų remonto veiklai naujas konkurencines galimybes remontuoti ne tik maksimalių parametrų laivus, bet ir įsisavinti naujus rinkos segmentus, remontuojant specialios paskirties laivus: ledlaužius, žvejybinius laivus, naftos platformas aprūpinančius laivus ir kt.“, – teigė AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus, šiuo metu pavaduojančio generalinį direktorių, Vidmanto Paukštės, džiugu, kad inovacijos Klaipėdos uoste žengia koja kojon su laiku.

„Džiaugiamės, kad mūsų uoste netrukus atsiras galimybė remontuoti maksimalių parametrų Panamax tipo laivus. Tai naujos konkurencinės galimybės Klaipėdos uostui laivų remonto segmente, kuriančiame aukštą pridėtinę vertę. Šio doko įsigijimas reiškia ir naujas darbo vietas uoste. Šiandien šiame verslo sektoriuje dirba apie 4000 žmonių“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informacija

Žymos
Back to top button
Close
Close